Interjú Kertész Andrea szinkronrendezővel - 1. rész

A FOX és a Hogyvolt-blog nyereményjátéka keretében Zsingor Andrea, az Egyesület a Magyar Szinkronért tagja volt az egyik szerencsés nyertes, aki ellátogathatott a Masterfilmbe, ahol az Empire című sorozat szinkronmunkálatai folytak, és itt több szakmebelivel is tudott interjút készíteni.

Az 1. és a 2. részben a Szalay Csongorral, a 3. részben a Szatory Dáviddal készült interjút olvashattok.

Most a Kertész Andreával készült beszélgetés 1. része következik, amelyben a sorozat
szinkronizálásáról lesz szó, a 2. részben pedig már Andrea további munkásságáról olvashattok.

Téged megfogott a sorozat stílusa?

A promó része nagyon ütősnek tűnt, és ők maguk is annak gondolták, de először furcsa volt. Amikor elkezdtem tekercsekre szedni az első két részt, úgy voltam vele, hogy „nem hiszem, hogy nálunk annyira ütni fog, mint kint”, hiszen ennek a stílusnak nincs akkora közönsége itthon. Viszont fantasztikus zenék vannak benne, szerintem nagyon megragadó, és el is viszi az embert a zene. Tehát attól függetlenül, hogy nem a mi világunk, és Amerikában ennek sokkal nagyobb közönsége van, mint itt Magyarországon, kijelenthetem, hogy „igen, ez egy jó sorozat”.

Páran azt mondták, hogy ez egy modern fekete Dallas, mert a fiúk harcolnak az apjuk cégéért.  Te is látsz párhuzamot a két sorozat között?

Ebben van igazság. Főleg így, hogy mondod, mert ilyen szempontból nem szoktam elemezni a sorozatokat. Abszolút feketéknek lett kitalálva, látszik. Ez egy nagyon más világ. Arról szól, hogyan zajlik az élet a zenész birodalomban. Nekem iszonyatosan nehéz megítélni, hogy ez ott valóban úgy zajlik-e, ahogy a sorozatban ábrázolják. Tehát, hogy ilyen létezik-e? Szerintem mi, ebben a pici országban ezt nem tudjuk elképzelni. Régen itthon is volt egy ilyen zenei birodalom, még Erdős Péter idejében, amikor monopolhelyzetben volt ez az egész, és ő mondta meg, hogy ki adhat ki lemezt, kinek a zenéjét játsszák, már amennyire én emlékszem erre.
Fura világ, de aki nyitott erre, és érdekli, annak ez nagyon bejön. Így, hogy már a 6-7. résznél tartunk, kimondhatom, hogy ez nagyon jó sorozat. Csak az első két rész volt gyengébb nekem ahhoz képest, amennyire a promóban nyomták és amiben nyilatkoztak a szereplők és az alkotók is. Ez alapján úgy gondoltam, hogy az 1. rész is iszonyatosan ütős lesz, de nekem az még nem ütött. Nem tudom, hogy a nézőknél ez másképp lesz-e.

Nálam ütött az 1. rész is.

Ennek örülök, és nekem is az a jó, ha nézik, mert akkor van értelme dolgozni. Bízom benne, hogy sokan meg fogják szeretni. Én a zenei részét imádom. Sőt, régen egyszer az egyik haverom készített nekem egy CD-t, és mondta, hogy válasszak rá zenéket. Ahány zenét választottam, az mind fekete zene volt. Valamiért, ösztönből, én régen is nagyon bírtam ezt a zenét. Ebben a sorozatban nagyon-nagyon jó zenék vannak, és úgy szól, hogy aki ezt otthon nézi, az ámul és bámul.

Igen. Mondták is, hogy talán egy turnét is csinálnának Amerikában a zenékből, annyira bejött ott.

Biztos vagyok benne, hogy az is nagy közönségsiker lesz.

A magyar hangokat milyen szempontok alapján választottad ki?

Általában a figurára választok hangot, úgy, hogy elképzelem ki tudja a leghitelesebben visszaadni az eredeti szereplő hangját és a játékát. Az Empire-ben Lucious adott volt, mert Terrence Howardot Király Attila szokta csinálni. Bár van, hogy más is szinkronizálja, de én figyelembe veszem, hogy ki kinek szokott a hangja lenni.
Ha van rá  mód, megtartom, mert a közönség vele szokta meg. Ezt olyankor is megteszem, ha épp nem értek egyet vele.
A feleség szerepére mindenképpen olyan hangot szerettem volna, aki illik hozzá, és nem minősítve senkit, de nem olyan "elcsépelt", így lett Bognár Gyöngyvér.

Hamarosan következik a beszélgetés 2. része!

Az Empire című sorozat szerda esténként 21 órakor látható a FOX műsorán.