Villáminterjú Tóth Rolanddal a Verdák kapcsán

Az ISzDb-nek (korábbi nevén: szinkronhangok.hu ) volt egy magazin rovata, amelyben különböző szinkronos írások jelentek meg: interjúk, összehasonlítások, kritikák. Amikor az adatbázis az Egyesület a Magyar Szinkronért szerverére és iszdb.hu domainjére költözött, ez archiválva lett, az adatbázis fejlesztése miatt még nem lett beüzemelve a szerveren.
Az Egyesület a Magyar Szinkronért blog elindulásával úgy éreztük itt az idő, hogy újra közzétegyük e remek írásokat.
Tóth Rolanndal Mikolai Gabi készített interjút, és 2006. november 25-én jelent meg az ISzDb magazin rovatában.

Tóth Roland hangja ismerős lehet a Lost - Eltűntek című sorozatból, amiben Charlie-t szinkronizálja. A hamarosan mozikba kerülő Verdák című Pixar animácós filmben a főszereplő hangját adja, akit eredetiben Owen Wilson szólaltat meg. Ilyen szempontból meglehet, Roland szokatlan választás, ám a lóerők, és sebesség világa nem áll tőle távol.

Én motoros ember vagyok! A benzingőz szerelmese, és a 66-os út legendájának tisztelője, épp ezért - bár nem motorok a főszereplők -, nagy lelkesedéssel vágtam a munkába, Faragó József szinkronrendező precíz felügyelete alatt.

 Ennek köze volt ahhoz, hogy megkaptad a szerepet?

Lehet! :) De a dolog úgy áll, hogy az ilyen produkcióknál általában úgy nevezett castingot tartanak, ami azt jelenti, hogy a gyártó cég hangmintákat kér. Az elmúlt évben a Verdák előzeteseiben én szinkronizáltam Villámot - casting nélkül. Nagyon tetszett! A válogatásra elküldték az én anyagomat is, és a Disneynél úgy döntöttek, én leszek McQueen hangja.

 Nehéz munka volt?

 Minden apró jelenetet (tekercset) többször megnéztünk, és aprólékosan megdolgoztunk minden mondatért. Egy nap 3-4 órát szinkronizáltam, hat napon keresztül, mire megszületett a kész produkció, de motoros életformám miatt, Villám szabadságvágyával, és lelkesedésével könnyű volt azonosulni.

 Tetszett a film?

Nagyon tetszett! Mikor először láttam egyben az egészet - bár minden Villám jelenetet kívülről tudtam - az ismeretlen részeken nagyon jókat nevettem, és gyakran elámultam az animáció tökéletességén.

Volt olyan jelenet, ami kifejezetten tetszett?

 Az én kedvenc részeim, amikor Guido kereket cserél "rajtam" a fináléban, és a 4 tuning autó megjelenése. Ezt a filmet nagyon lehet szeretni!