Interjú Szórádi Erikával a Helyszínelők kapcsán

Az ISzDb-nek (korábbi nevén: szinkronhangok.hu) volt egy magazin rovata, amelyben különböző szinkronos írások jelentek meg: interjúk, összehasonlítások, kritikák.
Amikor az adatbázis az Egyesület a Magyar Szinkronért szerverére és iszdb.hu domainjére költözött, ez archiválva lett, az adatbázis fejlesztése miatt még nem lett beüzemelve a szerveren.

Az Egyesület a Magyar Szinkronért-blog elindulásával úgy éreztük itt az idő, hogy újra közzétegyük e remek írásokat.

A most következő, Szórádi Erikával készült interjút Mikolai Gabi készítette, és 2006. november 25-én jelent meg az ISzDb magazin rovatában.

Helyszínelők-sorozat hazánkban is nagy népszerűségnek örvend. A szinkron mindenki számára ismerős, de a következő részektől Catherine Willows (Marg Helgenberger) szerepét Antal Olga helyett Szórádi Erika fogja átvenni.
Erika nem új a csapatban, hiszen kisebb szerepekben eddig is feltűnt, de hangját leginkább a Halottkém című sorozatból ismerhetjük, amiben Cosmo nyomozót szólaltatja meg.

A Helyszínelők csapata összeszokott társaság, akárcsak a szinkronstáb. Hogyan fogadtad a felkérést?

Antal Olgával nagyon jóban vagyok, mert a Főiskolán egy osztályba jártunk és azóta is tart a kapcsolatunk. Emiatt kicsit kínosan éreztem magam, mikor megtudtam, hogy rám osztották a szerepet, de nagyon örültem, mert a kedvenc "helyszínelős" sorozatom volt eddig is. Minden részt végignéztem. Szerintem a legjobb ebben a témában! Szívesen nézem a Miami helyszínelőket és az NCIS-t is. A Viasaton megy a Halottkém, amiben egy nagyobb szerepet szinkronizálok (Cosmo nyomozó), de maga a sorozat nem tetszik annyira. A stábban nem voltam annyira új ember, mert kisebb szerepeket eddig is szinkronizáltam a Helyszínelőkben. A rendezővel és a hangmérnökkel baráti a viszonyom.

Antal Olga hangja szinte összenőtt a figurával, szokatlan lesz új szinkronnal hallani.

Nekem is furcsa volt Olga után csinálni, mert én is megszoktam az ő hangjával.
Gondolom a nézők is felhördülnek majd, mikor először meghallják az én hangommal.
Ettől félek is egy kicsit. Biztos lesznek nem túl hízelgő vélemények, de remélem hamar elfogadják az én munkámat is.

Említetted, hogy szereted a sorozatot. Mi a véleményed Catherine Willows karakteréről?

A figurát szeretem, talán még közös vonásunk is van. A lányomat én is egyedül nevelem, bár az enyém nagyobb egy kicsit. A munkámat is legalább annyira komolyan veszem, mint ő. A kedvenc karakterem egyébként Greg, vagyis Eric Szmanda.

A krimiken kívül, milyen filmeket szeretsz?

Tulajdonképpen mindent szeretek, ami film, de az igazán kedvenc filmjeim inkább a komolyabb mondanivalójú alkotások. Például a Szenvedélyek viharában, az Amerikában, vagy a könnyedebb műfajban a Cohen-fivérek filmjei: Fargo, Kegyetlen bánásmód, Betörő az albérlőm. A legkedvesebb filmem a Cinema Paradiso, és a jó akciófilmeket is szeretem.

Kit szinkronizálnál szívesen?

Ezen még nem gondolkodtam. Azt tudom, hogy Michelle Pfeiffert szeretem nagyon, de őt Kovács Nóra szokta szinkronizálni, nehezen tudom elképzelni az én hangommal.
Szeretem a kicsit bolondos figurákat. Talán egyszer majd arcul csap egy ilyen szerep. De addig is csinálom azt, amit a mindennapok osztanak rám.