Interjú Kováts Dániellel

Az ISzDb-nek (korábbi nevén: szinkronhangok.hu) volt egy magazin rovata, amelyben különböző szinkronos írások jelentek meg: interjúk, összehasonlítások, kritikák.
Amikor az adatbázis az Egyesület a Magyar Szinkronért szerverére és iszdb.hu domainjére költözött, ez archiválva lett, az adatbázis fejlesztése miatt még nem lett beüzemelve a szerveren.
Az Egyesület a Magyar Szinkronért-blog elindulásával úgy éreztük itt az idő, hogy újra közzétegyük e remek írásokat.
A most következő, Kováts Dániellel készült interjút Zelei Ágnes készítette.
2007. április 17-én jelent meg az ISzDb magazin rovatában, és eredetileg az everwood.fw.hu számára íródott.

Hogyan kerültél a szinkron világába, és körülbelül mennyi idős voltál?

A Rádió Gyermek Stúdióján keresztül. 7 éves voltam, ott tanultunk egy-másfél évig, utána kezdtünk szinkronizálni.

Mennyiben befolyásolja a szinkronszínészet a magánéletet? Arra gondolok, hogy például az iskolában vagy akárhol megállítanak-e, hogy ”olyan ismerős a hangod”?

Azt mondják, a barátaim, ismerőseim, hogy a való életben más a hangom, mert mikor dolgozom, akkor elváltoztatom valamennyire, ezért igazából a közeli ismerőseimnek is figyelni kell, hogy felismerjék.

Az ismerőseid, akik tudják, hogy éppen melyik filmben hallhatnak, szokták csak azért megnézni azt a filmet, mert te szinkronizálsz benne?

Szokták, főleg az új egyetemi csoporttársaim vannak nagyon rákattanva. Nekem kicsit fura, mert 11 év után nekem már ez nem tűnik olyan extra vagy különleges dolognak. Nekem igazából ez már mindennapi munka.

Milyen karaktereket szinkronizálsz általában?

Igazából nagyon sokfélét csináltam már, tehát ez teljesen változó, de szeretem a negatív szerepeket.

Milyen negatív szerepeid voltak eddig?

Most ezzel megfogtál, mert ami nagyon égő, hogy olyan rossz a memóriám, és annyira munkajellegű már nekem a szinkron, hogy nem tudom a szerepeimet. Hosszabb sorozatok kivételek persze. De olyan tipikus dolgokra gondolok, mint az iskola rosszgyereke, vagy egy adott pozitív főhőst piszkáló srác, ergo az antihősöket szeretem.

És arra emlékszel, hogy mi volt a legemlékezetesebb vagy kedvenc szereped?

Legemlékezetesebb szerepem a Star Wars 1. – Baljós árnyakban volt, Anakin.
Az nagyon nagy élmény volt, ennek ellenére kedvencnek nem merném beállítani.

Melyik tetszett jobban: Martin karaktere a Hetedik mennyországból, vagy Bright az Everwoodból?

Kétpólusú a dolog, mert Martint jobban szerették az ismerőseim, de nekem szimpatikusabb Bright, mint ember.

Mi a véleményed Bright karakteréről? Nem érzed úgy, hogy az írók kicsit "butának" állítják be a figuráját?

Nem hiszem, hogy tisztem lenne az amerikai írók dolgába beleszólni, de nem kerülöm ki a kérdést: szerintem nem. Szerintem direkt így van kitalálva a karaktere, hogy kellően sokszínűek legyenek a szereplők, és ne legyen unalmas a sorozat. Egyébként szerintem Bright annyira nem buta. Csak egy egyszerű sportoló. Maximum nem lesz professzor.

Szerinted érzelmileg milyen kapcsolat van Bright és Amy között?

Szerintem tipikus testvér-viszony. Sokat jelentenek egymásnak, és bíznak egymásban – ez kiderül pár részből; de megvan a testvérek közti folyamatos beszólogatás, és éles véleménynyilvánítás is.

Brighton kívűl ki a kedvenc szereplőd, és miért?

Kedvenc szereplő? Hát ez elég furcsa lesz. Nem tudok rá válaszolni, mert igazából a sorozatból csak azokat a részleteket látom, amiben szerepelek, ezért nem mondanék szereplőt. Nem ismerem ahhoz eléggé a sorozatot.

Ezek szerint nem is szoktad nézni.

Nem nézem. Igazából nem szoktam délután meg kora este tévézni. Tévében legfeljebb sportot nézek, vagy néhány késő esti sorozatot, mint Az elnök emberei vagy a Kemény zsaruk.

Milyen a kapcsolatod a többi szinkronszínésszel?
A munkán kívül is össze szoktatok járni?

Hogy témánál maradjunk: Ephram magyar hangjával, azzal a „rosszéletű” Szvetlov Balázzsal igen – vele sokat beszélünk munkán kívül is, és jó barátok vagyunk.

Rosszéletű???

Ez csak szavam járása…

Értem… Tudsz-e valamit arról, hogy a TV2 leadja-e mind a négy évadot?

Én úgy tudom, leadja, igen.

Ezt örömmel fogják majd olvasni! Hallottál valami olyanról esetleg, hogy az Amerikában népszerű Everwood-könyveket kiadják magyarul?

Erről sajnos nem tudok semmit.

Hol hallhatunk legközelebb?

Nem tudom. Tényleg nem merek semmit mondani. Ma is csináltunk egy angol krimit, de nem tudom a címét, és hogy mikor lesz vagy hol. Ami biztos, hogy a Harry Potter 5-ben biztos leszek, mivel az eddigiekben is voltam – Frednek és George-nak a hangja - , és annak tudom a címét…

A második kedvenc figuráim!
Köszönöm szépen az interjút! Örülök, hogy megismerhettelek!